iPad Pro M2 – tablet pre najnáročnejších

Tento iPad Pro 6. generácie s najnovším procesorom Apple M2 bol na trh uvedený 26. októbra tohto roku 2022. Superprémiový tablet Apple získava výkon a inováciu funkcií, no prichádza s ešte vyššou cenou. Voliteľným príslušenstvom je klávesnica Apple Magic Keyboard na písanie s príjemnou odozvou a prácu s trackpadom či dotykové pero Apple Pencil 2. generácie na zapisovanie poznámok, kreslenie a anotáciu dokumentov, čo robí jeho cenu v konečnom dôsledku ešte minimálne o ďalších 250 eur vyššou. iPad Pro M2 má ohromujúcu obrazovku a výkon na úrovni notebooku, ktorý bude pre väčšinu z Vás pre tablet až neuveriteľný. Na výber ho pritom máte v dvoch veľkostiach displeja – 11“ a 12,9“. Veľkosť úložiska je vo verziách od 128 GB, 256 GB, 512GB, 1TB až po veľkorysých 2TB.

S veľkosťou úložiska ale raketovo narastá aj cena ako môžete vidieť na našom e-shope tak najlacnejší 12,9“ model iPad Pro M2 s pamäťou 128 GB stojí 1375eur pričom verzia 12,9“ modelu s 512 GB pamäťou a cellular činí neuveriteľných 1949eur. To už je cena, za ktorúkúpite aj najnovší macbook Air M2. Za túto nie zanedbateľnú sumu ale získate jeden z najvýkonnejších tabletov, aké si môžete kúpiť. Čip M2 je až o 15 % rýchlejší, s o 35 % rýchlejšou 10 jadrovou grafikou ako už aj tak extrémne rýchly M1 z minulého roka. Treba brať do úvahy aj to či iPad je alebo nie je vybavený funkciou cellular, ktorá sa Vám zíde vtedy ak nemáte k dispozícii wi-fi a budete sa tak môcť pripojiť na mobilné dáta.

Spoločnosť Apple pridala svojmu špičkovému tabletu ešte viac výkonu a vybavila nový iPad Pro procesorom M2 z najnovších počítačov Mac, pričom sa snažila, aby fungoval viac ako notebook než ako tablet. Či budete môcť využiť všetok výkon v iPade, to sa ešte len uvidí, no výdrž batérie zostáva solídnych 10 hodín pri nenáročnom používaní, asi deväť hodín pri práci alebo asi sedem hodín pri streamovaní HDR videa.

Vonkajšia strana iPadu Pro sa nezmenila – vyzerá a pôsobí rovnako dobre ako predchádzajúce verzie. Obrazovka Liquid Retina XDR s technológiu mini LED je stále hviezdou na trhu: jasná, super plynulá a citlivá pri prehliadaní webu a používaní iného štandardného obsahu. Spustite film v HDR kvalite a obraz sa vyrovná akémukoľvek televízoru najvyššej triedy, nehovoriac o iných tabletoch. Obrazovka má v rukáve nový trik s názvom „vznášanie“. Keď používate stylus Apple Pencil, kurzor sa objaví na obrazovke, keď sa hrot dostane do vzdialenosti 12 mm od skla. Väčšina ostatných dobrých stylusov, vrátane modelov Samsung a Microsoft, funguje podobne. Je to užitočná funkcia v aplikáciách Apple, ako sú poznámky, ale bude užitočnejšia s nástrojmi tretích strán, ako sú aplikácie na kreslenie alebo grafiku, keď budú aktualizované, aby ju podporovali.

Na novom iPad Pro M2 beží operačný systém iPadOS 16.1 hneď po vybalení, ktorý je dostupný aj pre všetky ostatné aktuálne podporované iPady a pridáva celý rad funkcií z iOS 16. Exkluzívne pre všetky podporované modely obsahuje veľkú zmenu v tom, ako funguje multitasking, nazývanú Stage Manager. To vám umožní spustiť viacero aplikácií na jednej obrazovke v oknách s meniteľnou veľkosťou a prekrývajúcimi sa oknami, podobne ako na prenosnom počítači so systémom macOS alebo Windows. Stage Manager obsahuje pracovnú plochu, ktorá sa nazýva „stage“, dok v spodnej časti a plávajúcu poličku s aplikáciami na ľavej strane obrazovky, ktoré je najlepšie považovať za virtuálne plochy. Do ľubovoľnej fázy môžete pridať až štyri aplikácie, ktoré sa vám automaticky usporiadajú na obrazovke a ich veľkosť sa dá zmeniť potiahnutím malej karty v dolnom rohu každého okna.

Stage Manager robí iPad Pro skôr notebookom. Nie je však príliš intuitívny a môže zmiasť aj skúsených používateľov macOS a iPadov. Okrem toho, ak klepnutím spustíte novú aplikáciu, otvorí sa v novom okne a skryje tie, ktoré ste predtým používali v inom okne. Rozbalenie aplikácie na celú obrazovku, keď je v určitým spôsobom zoskupená s ostatnými, skryje ostatné aplikácie za aplikáciou na celú obrazovku bez toho, aby bolo jasné, kam odišli. Stage Manager je sľubný, ale niekedy je nepredvídateľný a neintuitívny. Je najužitočnejším pri používaní iPadu s klávesnicou a myšou, ako je napríklad klávesnica Magic Keyboard. Je však zrejmé, že sa stále na ňom pracuje, pričom opravy pre tieto chyby, a podpora pre externé monitory prídu v aktualizácii v blízkej budúcnosti.

Verdikt

12,9-palcový iPad Pro M2 je obrovský kus namakaného hardvéru. Má viac výkonu, než by aj kreatívni profesionáli pravdepodobne potrebovali, obrazovku, ktorá je lepšia ako väčšina televízorov, a spoľahlivú výdrž batérie zabalenú do supertenkého a ľahkého tela. Nová verzia M2 ale nie je až takou výraznou inováciou oproti minuloročnému modelu vybavenému M1 ak si vezmeme, že dislpej a kamery ostávajú tie isté. Funkcia vznášania sa pre Apple Pencil by mohla byť pre niektorých neuveriteľne užitočná, ale je to softvér, ktorý je ale k dispozícii aj pre staršie modely. Stage Manager v iPadOS 16.1 konečne umožňuje aplikáciám bežať v prekrývajúcich sa aktívnych oknách, vďaka čomu môže iPad fungovať oveľa viac ako plnohodnotný počítač alebo notebook. Je však zrejmé, že ešte nie je úplne upečený, pretože je občas nepredvídateľný a neintuitívny, s chybami a problémami s kompatibilitou, ktoré musia vyriešiť vývojári spoločnosti Apple aj tretích strán.

iPad Pro M2 je nepochybne najlepší tablet, ktorý si môžete v súčasnosti kúpiť a bude neuveriteľne výkonným nástrojom pre množstvo špecializovaných, špičkových aplikácií. Ale pre väčšinu ľudí je to jednoducho príliš drahé – radšej by im vyhovoval macbook na prácu alebo lacnejší iPad na hranie. Môže to byť ten najlepší tablet na sledovanie televízie, aký si môžete kúpiť, ale málokto je ochotný na
jeho kúpu minúť tak veľa peňazí.

Parametre

• Obrazovka: 12.9" 2732 x 2048 Liquid Retina XDR displej